5 remedii de încercat acasă pentru ameliorarea durerilor de spate

0 Shares
0
0
0

Nu-i așa că durerea de spate este supărătoare și îți poate afecta activitatea? Studiile au arătat că până la 80% dintre adulți se vor confrunta măcar o dată, de-a lungul vieții cu această problemă.

Citește în continuare și află câteva remedii pe care le poți încerca acasă atunci când durerea de spate apare inopinant!

5 remedii de încercat la domiciliu pentru durerea de spate

Pozițiile vicioase, sedentarismul și lucrul prelungit la birou sunt printre principalele cauze care favorizează apariția durerilor de spate. Dacă știi că ești expus la acești factori și nu numai, este bine să fii pregătit! Iată prin ce metode poți să ameliorezi durerea de spate:

1. Comprese reci sau calde

Compresele fierbinți sau cele cu gheață sunt folosite adesea pentru ameliorarea durerilor de spate. Este important să ai în vedere ce a declanșat disconfortul și care este sursa durerii.

Atunci când faci o mișcare greșită sau când îți încordezi spatele excesiv, compresele calde pot fi folosite pentru tratarea durerii. Căldura ajută la reducerea tensiunii și relaxarea mușchilor ameliorând, astfel, durerea. Aplică terapia termică folosind un suport electric de încălzire, folii de căldură adezive, o baie fierbinte sau o sticlă cu apă fierbinte.

Terapia cu gheață reduce inflamația și, prin urmare, poate promova controlul durerii. Acesta este motivul pentru care gheața este folosită frecvent după exerciții fizice. Pentru ca o combinație de terapie caldă și rece să funcționeze cât mai eficient, aplică gheață pe spate în primele două zile și apoi treci la comprese calde.

Înfășoară gheața într-un prosop, astfel încât să nu intre în contact direct cu pielea și las-o să acționeze 20 de minute. Nu folosi terapia cu căldură pentru perioade lungi de timp deoarece îți poate afecta pielea.

2. Exerciții fizice

Sedentarismul poate cauza probleme la nivelul întregul corp, așa că exercițiile fizice regulate la domiciliu sunt un remediu excelent pentru durerile de spate.

Ca în cazul oricărui mușchi, mușchii spatelui trebuie întăriți în mod regulat pentru a putea menține coloana în poziție verticală. Mușchii slăbiți ai spatelui duc la presiune suplimentară pe coloana vertebrală, ceea ce ar putea cauza disconfort.

Ideal ar fi să urmezi câteva ședințe de kinetoterapie ca să înveți care sunt cele mai potrivite exerciții pentru tine și ulterior să le faci zilnic acasă. Orice formă de mișcare poate fi de ajutor, nu lăsa să treacă zile la rând fără efort fizic.

3. Întinderi

Remediile la domiciliu pentru durerile de spate includ, de asemenea, efectuarea de întinderi. Indiferent dacă durerea de spate este cauzată de o încordare musculară sau de o afecțiune a coloanei, întinderile te pot ajuta să ameliorezi durerea, să îți mărești gama de mișcări, să îți îmbunătățești postura. Iată ce tipuri de întinderi sunt cele mai eficiente pentru durerile de spate:

  • Atingerea degetelor de la picioare – Apleacă-te în față pentru a-ți atinge degetele de la picioare cu mâinile.
  • Poziția cobra – Stai întins pe burtă, cu mâinile poziționate la nivelul umerilor, împinge-te în mâini astfel încât să îți ridici ușor pieptul, iar capul să se îndrepte spre tavan.
  • Poziția pisica-vacă – Stai sprijinit în mâini și genunchi și alternează mișcările, arcuiește-ți spatele, apoi coboară-l.
  • Poziția copilului – Așează-te pe genunchi și apropie degetele de la picioare, păstrând genunchii depărtați. Coboară cu brațele întinse înainte și sprijină-ți abdomenul pe picioare

4. Unguente topice

Poți aplica pe piele plasturi sau creme antiinflamatoare, pentru a calma durerile de spate. Medicamentele din aceste creme sau plasturi pot reduce durerile de spate prin acțiunea asupra terminațiilor nervoase din mușchi. În plus, unguentele topice pot genera efect de răcire sau de încălzire, calmând mușchii încordați. Un unguent poate fi o opțiune excelentă dacă mușchii tăi sunt încordați pe partea laterală a spatelui sau pe o zonă mare.

5. Ajustarea posturii

Este posibil ca durerile de spate să se amelioreze prin simpla modificare a posturii pe care o ai atunci când dormi sau când stai la birou. Asigură-te că salteaua și pernele îți oferă un sprijin adecvat și nu îți provoacă disconfort.

Adoptă o poziție corectă atunci când lucrezi la birou: nu îți contorsiona încheieturile și mâinile, nu îți îndoi gâtul inconfortabil, nu îți răsuci coloana vertebrală sau nu îți extinde brațele dincolo de intervalul normal. Scaunul, înălțimea biroului, poziția ecranului, suporturile pentru încheietura mâinii și suporturile pentru picioare trebuie ajutate astfel încât să păstrezi o poziție optimă.

Încearcă acasă aceste metode simple, iar durerea ta de spate ar trebui să se amelioreze. În cazul în care nu observi nicio îmbunătățire, cere sfatul unui specialist!

0 Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

You May Also Like